Cron Job - Periodické úlohy ve ForrestHubu (experimentální)¶
Ve ForrestHubu můžete vytvářet cron joby, což jsou skripty, které se spouštějí automaticky v pravidelných intervalech. Tyto úlohy jsou užitečné pro úkoly, které je třeba provádět opakovaně, jako kontrola skóre, globální zvyšování herní obtížnosti, či odesílání pravidelných oznámení hráčům.
Jak fungují cron joby¶
Cron joby jsou umístěny v souboru cron.<interval-seconds>.js ve složce vaší hry (např. games/<your-game>/cron.30.js). Tento skript se spouští každých N sekund a může obsahovat jakýkoli JavaScriptový kód (bez async + await), který potřebujete pro správu vaší hry. Měla by být dostupné ořezané API prostředí ForrestHubu, což znamená, že můžete přistupovat k databázím, uživatelským datům a dalším funkcím platformy.
Ve složce vaší hry můžete mít více cron jobů s různými intervaly, například cron.10.js pro úlohy spouštěné každých 10 sekund a cron.60.js pro úlohy spouštěné každou minutu. Ale také například cron.300.js pro úlohy spouštěné každých 5 minut. Kratší intervaly než 1 sekundu nejsou podporovány a pravděpodobně by ani nebylo možné je spolehlivě dodržet. Vykonávání cron jobů může být ovlivněno zatížením serveru a dalšími faktory, takže není zaručeno, že se úloha spustí přesně v daném intervalu, ale vždy se spustí a vykoná celý skript. Cron job je aktivní pouze tehdy, pokud běží hra. Během pozastavení hry se cron joby nespouštějí.
Příklad cron jobu¶
Zde je jednoduchý příklad cron jobu, který se spouští každých 12 sekund a zvyšuje hodnotu proměnné
cron.12.js:
const forrestHubLib = ForrestHubLib.getInstance();
let proj = ENV.FH_GAME_NAME || "global";
// increment a counter
let ticks = forrestHubLib.dbVarGetKey("ticks", proj) || 0;
forrestHubLib.dbVarSetKey("ticks", ticks + 1, proj);
// add a chat message
forrestHubLib.dbArrayAddRecord("chatMessages", { text: `tick #${ticks + 1}`, time: new Date().toISOString() }, proj);
Pokud narazíte na problém s cron joby, prosíme o nahlášení chyby na GitHub Issues.